30 Temmuz 2008 Çarşamba

ANAYASA MAHKEMESİ'NDEN BEKLENEN KARAR


Çoktandır yazmıyordum daha doğrusu yazamıyordum çünkü ders çalışıyorum. Fakat bugün önemli bir açıklama yapıldı, tüm gözlerin çevrildiği anayasa mahkemesi gece gündüz çalıştı ve son gelişmelerin de etkisiyle beklenilen karar alındı. Anayasa Mahkemesi'nin omuzundaki yük gerçekten ağırdı, çünkü alınan karar sadece hukuki değil ülkenin tüm çıkarlarını etkileyecek nitelikte.

Spekülasyonlar, provakasyonlar ve öldürülen masum insanlar; tüm bu olaylar neden gerçekleşti diye soracak olursanız benim aklıma örgüt falan gelmiyor. Evet bahsettiğim olay Güngören deki patlama... Benim kendi kanaatim bu olayı gerçekleştiren AKP nin kapatılmasını istemeyen dış güçlerdir. Hiç bir şekilde AKP'nin ilgisinin olmadığı açıktır; fakat dış destekli olma ihtimali göz ardı edilmemeli. Bizim ülkemizin istikrarı her zaman zedelenmeye çalışılmaya devam ediyor; ancak alınan karar istikrarı destekleyen niteliktedir.

Milletin çoğunluğunu almış ve kurucusu tarafından da belirtildiği üzere kayıtsız şartsız bir egemenliğe sahip olan bir ülkede milletin büyük bir çoğunluğunun desteğini almış bir partinin kapatılmasının söz konusu olması bile gelişmiş ülkeler tarafından hayretle karşılanmıştır. Anayasa Mahkemesi'nin üyeleri kapatma kararını almamaışlardır; fakat üyelerin çoğunluğu kapatma kararı yönünde oy kullanmış ayrıca 10 üye hazine yardımının kesilmesi yönünde oy kullanmıştır. Bu da hazine yardımının kesilmesine neden olmuştur, tabi iki de birinin kesilmesi kararı alınmaktadır.

Laiklik ilkesi karşıtı eylemlerin odağı haline gelen bir parti şeklinde üyelerden onunun görüş bildirmesi de ayrıca tartışılmaktadır. Anayasa Mahkemesi uyarı niteliğinde bir karar almıştır. Alınan bu karar parti kapatmanın zorlaştığı sonucunu ortaya çıkarmaktadır, fakat kesinlikle parti kapatmanın şarlarının demokratik düzen gereği değişmesi gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder