3 Şubat 2008 Pazar

YARGITAY ONURSAL CUMHURİYET BAŞSAVCISI KANADOĞLU ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİNİN TÜRBANI SERBEST BIRAKMAYACAĞINI AÇIKLADI



Yargıtay Onursal Başsavcısı Sabih Kanadoğlu MHP ve AKP nin yapmış olduğu değişikliklerin türban yasağını kaldırmayacağını açıkladı. Yargı ve siyasete önceki hukuki açmazlarda yol gösteren Kanadoğlu yine siyaset ve yargı adamlarına yol gösterme eğiliminde. "367" hipotezini öne süren Kanadoğlu ülke gündemine bir anda oturmuş ve adeta erken seçime neden olan kişi konumuna gelmiştir. Milli iradenin önüne set çekilmeye çalışılan geçmişimizde yaşanan olaylardan ders alınmamışa benziyor ki; hala bir şekilde buhran oluşturulmaya çalşılıyor. 22 Temmuz da kaybedilen zaman bir daha ele geçmeyecek ümit ediyorum ki buna benzer olaylar tekrar yaşanmasın ve bir adım ileri gidip iki adım geri gitmeyelim.
Kanadoğlu'nun türban yasağınının kalkmayacağını belirten gerekçeleri şunlar:
-"42. MADDENİN DİĞER HÜKÜMLERİ GÖZDEN KAÇIRILIYOR"-
“Bunu ekledikleri zaman 42. maddenin diğer fıkraların da önem kazandığını da görürüz. Göden kaçırılan iki fıkra var. Bu fıkralardan bir tanesi 'Eğitim ve öğretim Atatürk ilkeleri ve inkılapları doğrultusunda çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre devletin gözetim ve denetimi altında yapılır' hükmünü düz enleyen 3. fıkra. 4. fıkra da 'Eğitim ve öğretim hürriyeti Anayasaya sadakat borcunu ortadan kaldırmaz' diyor. ‘Anayasaya sadakat' borcu dediğiniz zaman, Anayasa'nın temel ilkelerini düşündüğünüz zaman, Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda eğitimin yapılacağını düşündüğünüz zaman eklenmek istenen fıkranın da güttükleri amaca uymayacağı açıktır.Şimdi bunu şu amaçla getirebilirler: ‘Ben yüksek 17. maddesine belirli bir ekleme yaparım. 42. maddeye dayandırarak oradaki sınırlamayla bunu belirle hale getiririm ve bununla ben türbanı sağlarım.' Amaç budur. Bu amacı gerçekleştirmek için bunları yapmanın da bir anlamı yok. Bu olsa da olmasa da siz 17. maddeye bu fıkrayı eklerdiniz. Eklerdiniz de ne olurdu? Gider Anayasa Mahkemesi'nde iptal edilirdi. Bunu getirdiniz koydunuz 6. fıkra olarak. Bu Anayasanın temel ilkeleri bulunduğu sürece, isterseniz bu fıkraya ‘Yüksek öğretim kurumlarında kılık kıyafet serbesttir' diye bir hüküm koyun bu da yeterli ve türbanın serbest bırakıcı bir hüküm haline gelmez.”
-"CUMHURBAŞKANI TARAFSIZ DEĞİL"-
Kanadoğlu, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün türbanla ilgili düzenlemenin referanduma götürülebileceği açıklamalarını da Cumhurbaşkanının tarafsızlık ilkesiyle bağdaşmadığını ileri sürdü. Kanadoğlu, “Her şeyden önce laik cumhuriyeti korumak görevi için yemin etmiştir. Görevi Türk milletini birliğini temsil etmek yönüyle bu birliğin bozulmaması sağlamaktır. Siz ‘Cumhurbaşkanı olarak böyle bir konu önüme geldiğinde ben bunu referanduma götürürüm' dediğiniz anda bu tarafsızlık ilkesini bir tarafa bırakmış olursunuz. Temel hak ve özgürlükler referanduma götürülmez. Götürülemeyecek bir şeyi ‘ben götürürüm' dediğiniz anda gerçek hukuk bilinci ve etiği olan herkes buna karşı çıkar böyle bir şey olmaz” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder